BIST117.817%1.79
USD6.8642%0.00
EURO7,7511%0.48
ALTIN392,05%-0.02
Akit HaberYazarlarDr. Haluk Saçaklı Korona, çoçuklar ve gençler…

Korona, çoçuklar ve gençler…

Dr. Haluk Saçaklı

09 Haziran 2020 16:18

Yaklaşık olarak 3 aydır evde kalan halen 20 yaş ve altı gençlerimiz ve çocuklarımızın için anne ve babaların sorumlulukları…..

Okullara giden çocuklar ne yazık ki kahvaltı yapma alışkanlıklarını yitirdiler bu süreç onlara sağlıkları ve ders verimlerini artırma açısından tam bir fırsat…

ONLARA KAHVALTI YAPMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRIN…

*Vücudumuzu bir makine olarak kabul edersek , bunun devreye sokulması kahvaltı ile olur.

* Kahvaltı yapılmadığında, öğrenci gençlerimizin derslerde algılama süreçleri uzar, konsantrasyon bozuklukları görülür , bedensel ve ruhsal çöküntüler oluşur.

ONLARI BEKLEYEN EN BÜYÜK TEHLİKE HAREKETSİZLİK…

*6- 11 yaş çocukların; televizyon, bilgisayar, internet, ders çalışmak için hareketsiz geçirdikleri süre normalde 6 saatti şimdi uzaktan eğitim ile bu süre en az 12 saat oldu…..

*Ülkemizde egzersiz ve spor yapmayanların oranları:

12-14 yaş aralığı erkek çocuklarda % 41.4 ; kızlarda % 69.9

15-18 yaş aralığı erkek gençlerde % 44.6 ; kızlarda %72.5

BU GENÇLERİN BİR SÜRE DAHA EVDE KALACAKLARINI DÜŞÜNÜRSEK..

*Egzersiz yapılmadığında , beyin yeterli oksijeni alamaz, beyin kapasitesinin verimi düşer.

*Alınan bilgi yavaş işlenmekte, bu durumda geç algılama , geç fark etme , çabucak unutma gibi yansımalarıyla fark edilir.

OBEZİTE TEHLİKESİ ARTACAK..

*Bu süreçte, azalmış enerji tüketimi çocuklarda ve gençlerde obezitenin gelişimi çok hızlı artacak.

ÇARELER:

*Egzersiz imkanları evde de olsa kesinlikle yapılmalıdır.

*Bu şekilde egzersiz ile yeni sinir hücreleri oluşturan faktörler uyarılmalı. Oluşan bu yeni hücreler eski beyin hücrelerinin birbirleriyle olan ilişkisini kuvvetlendirsin.

EGZERSİZ NE KADAR VE NASIL YAPILMALI?

*Haftada en az 3 sıklıkla en çok 5 sıklıkla ; 30 ile 60 dakika arasında planlanmalı.

*Nefes nefese kalmadan aktivite yapmalılar.

*Bacak ve kol kaslarının aktif olduğu egzersizler tercih edilmeli.

*Gövde esnekliği ön plana çıkarılmalı.

*Vücutlarını kontrol etmeyi öğrenmeliler.

PSİKOLOJİK DESTEK İÇİN.

*Başarma duygusu ve eski alışkanlıklarının yavaş yavaş yerine gelebileceği söylenmeli.

*Diğer arkadaşlarının da aynı durumda olduğu söylenmeli.

*Korunma ve dikkatin önemli olduğu vurgusu yapılmalıdır.

SONUÇ:EGZERİZ YAPTIKLARINDA….

*Psikolojik olarak rahatlayacaklar.

*Ders yorgunlukları azalacak

*Stresleri azalacak, stresin neden olduğu tüm olumsuzlar ortadan kalkacak.

*Verimli ders çalışmaları sağlanacak

*İyi ve kaliteli uyuyacaklar.

*İştahları azalacak.

Dr. Haluk Saçaklı

Akit TV köşe yazarı